Apa Fatwa Abdullah Samaah??? Kafir Harbi atau tak berapa harbi??????

Saya menentang keras undang-undang hudud:Pengerusi MCA Kedah


Alor Setar:"Selama ini, saya mengeluarkan begitu banyak kenyataan bahawa kami menentang pelaksanaan undang-undang hudud di Kedah.

"Saya menentang keras undang-undang hudud dan saya mengikuti pendirian Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek - iaitu menentang undang-undang hudud," katanya.

"Kami tidak pernah menyentuh tentang hudud, tidak dibangkit. Saya amat kecewa dengan laporan mereka," katanya ketika dihubungi Utaranews.

Chong mendakwa, dalam temubual telefon dengan harian berbahasa Melayu tersebut, isu mengenai undang-undang hudud tidak dibangkitkan langsung ini sebagai satu salah faham yang amat serius.


Pengerusi MCA Kedah, Datuk Chong Itt Chew menafikan laporan akhbar Sinar Harian yang memetiknya sebagai beliau menyokong undang-undang hudud.


Chong berkata beliau hanya memberi respon kepada cadangan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad supaya PAS bergabung dengan Umno di bawah BN.


Katanya, kenyataan beliau sangat jelas, iaitu mana-mana parti politik yang mahu menyertai BN memerlukan kelulusan kepimpinan tertinggi BN dan mereka mesti mematuhi perlembagaan BN dan semua kriteria yang ditetapkan oleh BN.

Beliau mengulangi bahawa partinya, termasuk di Kedah, menentang keras undang-undang hudud.

0 Pandangan: