Beradablah sikit !!!!!

Petang tadi saya sekeluarga bersiar2 di Kompleks PKNS Shah Alam..Usha barang2 persiapan untuk raya walaupun harga barang2 di PKNS diketahui umum agak mahal berbanding tempat lain..

Sejam pusing2 di sana, kami keluar utk menjengah ke pasar ramadhan pula..Masa kat tempat masukkan kad utk keluar parking, kad yang dimasukkan ditendang semula..2-3 kali mencuba tetap tendang.. Kebetulan ada penjaga parkir kat situ, saya pun menyapa dengan bahasa yang amat sopan “Bang, camne ni yer? Kad ni tendang balik lah..minta tolong yer..”

Dia terus datang dan bagitau, cara saya masukkan kad itu salah...sepatutnya kad yg bahagian belakang tu berada di atas bila dimasukkan...Namun cara dia menegur saya amat tidak beradab, ”Org masuk belah belakang woii, bukan depan (dlm nada marah)..!! Saya menjawab dgn sopan, ”Biasanya kan masuk belah depan?” Nada jawapannya semakin tinggi, ”Tak nampak ke notis yg ditulis ni?? Tak reti baca ker..??”

Rupa2nya ada notis yg ditampal ttg penukaran cara memasukkan kad parking tu.tp selain ia ditampal di bahagian bawah yg memang sukar pemandu perasan kehadirannya, selain tulisannya yg kecil..

Saya tak kesah ditegur...Tapi lain kali kalau nak tegur beradablah sikit...hormatlah sket pd org lain..kalau gunakan bahasa yg kasar ”SEDAR SIKIT LU TU SAPA, BUDAK JAGA PARKIR JER..PORAAHH”

0 Pandangan: