Guru j-QAF Third Class

Seminar Pendidikan Islam Serantau yang diadakan di Uni. Malaya semalam menjadi medan pembentang kertas kerja untuk mencerca, menghina dan menelanjangkan program j-QAF dan guru-guru j-QAF.

Kertas kerja terakhir pada sebelah petang khas mengenai j-QAF. Apa yang amat dikesalkan, pembentang kertas kerja tersebut dengan angkuhnya mengisytiharkan bahawa GURU-GURU j-QAF MERUPAKAN GOLONGAN THIRD CLASS.. Golongan yang dikutip kat tepi jalan untuk diberikan kerja..Katanya, jika tidak ada j-QAF, sudah tentu sampai sekarang GURU-GURU j-QAF NI MASIH AMBIL UPAH SEMBELIH AYAM, SEKOR DAPAT 15 SEN...begitu sekali beliau menghina dan memperlekehkan guru-guru j-QAF.

Ini cuma sebahagian dari penghinaan dan cercaan terhadap j-QAF dan guru j-QAF yang dilontarkan dalam seminar tersebut.. Banyak lagi yang ana rasa 'tak sampai hati' nak sebutkan di sini..

Apa yang ana nyatakan ini bukan bermaksud kita guru j-QAF tidak boleh menerima kritikan atau teguran, namun biarlah BERLAPIK dan BERSOPAN..biar sesuai dengan dgn taraf pembentang yg ada PhD, walaupun ramai yg mempertikaikan ilmu dan akhlak beliau sejak dulu lagi. Rasanya sahabat-sahabat yg pernah belajar di MPI kenal dgn 'ULAMA' yang angkuh ini.

0 Pandangan: